Strona 5 z 6

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Śr lis 17, 2010 12:28 am
przez Ignatius
Smak Ciszy jest kontynuacją Dorosłych Dzieci i kolejnym krokiem w ewolucji zespołu. Uważam tę płytę za bardzo dobry krok naprzód, brzmienie jest surowsze a zamykający płytę utwór zwiastuje nadejście Szatańskiej Kawalerii. Bardzo dobrze, że zmiana stylu Turbo odbywa się tak płynnie. Po mimo wielu zarzutom, że zespół gra w danym czasie to co jest modne to uważam, że pierwsze płyty i muzyka na nich zawarta jest wręcz unikatowa jak na historię Polskiej muzyki Heavy Metalowej, bo tak naprawdę to ile mamy klasycznie brzmiących albumów zwłaszcza z tamtych lat?

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Wt gru 21, 2010 12:13 pm
przez krusejder
To moja ulubiona wczesna płyta TURBO. Piękna muzyka, znakomite teksty, nie za ostry heavy metal - czyli wszystko, czego potrzeba.

Mieści się w mojej prywatnej trójce z KSz oraz SŚ

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Cz lut 24, 2011 6:28 pm
przez lochinvar
Smak Ciszy ... Jak mam porownać z Doroslymi Dziecmi, to jednak Dorosle Dzieci. Jednak trzeba wziac pod uwage jakie kawalki nagrywalo Turbo pomiedzy tymi plytami (CD Kreci sie nasz film). Po wizycie Ironow w 1984 w Polsce ciezko bylo nagrac plyte odcinajaca sie od ich muzy. Chyba na wiele osob te koncerty wywarly ogromny wplyw. Nie ma sie wiec co dziwic muzie i dedykacji na Smaku Ciszy. Co do zawartości gdyby nie oprawa muzyczna to moze brzmialoby to jak mocniejszy rock. Jednakże dzieki brzmieniu gitar, perkusji, basu, no i wokalowi kompozycje te brzmia naprawde dobrze. Wystarczy porownac kawalki z Kreci sie nasz film. Tam to jest prawie pop. Plyta Dorosle Dzieci brzmi jakos tak smutnie, troche przytlaczajaco jesli chodzi o warstwe muzyczna jak i tekstowa, natomiast ze Smaku Ciszy bije jakas taka radosc, aczkolwiek tekstowo do konca tak rozowo nie jest. Moim zdaniem dobrze, ze plyta jest zroznicowana muzycznie, przynajmniej tak szybko sie nie nudzi. Mi osobiscie bardziej podobaja sie tej ciezej brzmiace kawalki jak Juz nie z Toba, Wariacki taniec, Caly czas ucza nas czy instrumentalny Narodziny demona. Jednakze pozostale kawalki tez lubie posluchac z takimi hiciorami jak Jaki byl ten dzien ? czy Wszystko bedzie OK. Moze troche przeslodzone, ale w europejskim stylu. Swietnym kawalkiem jest tez Slowa pelne slow. Zarowno muzycznie, wokalnie, jak i tekstowo. Niezlym kawalkiem jest tez w srednim tempie utrzymany Czy mnie nie ma. Najmniej chyba podoba mi sie Wybieraj sam. Taki troche za bardzo wesolkowaty pod wzgledem muzycznym, aczkolwiek swietny tekst Andrzeja Sobczaka. Tytulowy Smak ciszy specjalnie wyciszony, aby oderwac sie od okresu bledow i wypaczen. Ciekawe rozwiazanie, jednak troche szkoda, ze nie w calosci sie znalazl na plycie. Bonusowa na CD wersja radiowa chyba do konca nie oddaje tego jak brzmialaby w aranzacji z plyty. Troche ta balladka przeslodzona i moze nie do konca podobala sie komus z zespolu?
Podsumowujac, swietna plyta.
Co do brzmienia, to nie znam wersji analogowej czy kasetowej z pierwotnego wydania. Posiadam wersje CD z 2000 i z Boxu. Ta wersja z Boxu wydaje mi sie troche podrasowana gdyz jakby troche basow dodano i przez to calosc nie brzmi do konca jak powinna. Zdecydowanie wole wersje z CD z 2000.
Co do kolejnosci utworow na CD i winylu ... Moze ktos to wyjasni, bo faktycznie roznice sa.
Odnosnie okladki to jest ok, zarowno przednia, jak i tylna strona, ale z porownania ze zdjeciami wersji winylowej chyba ta winylowa bardziej mi sie podoba, ale jakos tak przyjeto, ze czasami reedycje maja ciut inne okladki od pierwotnych, chociaz nie zawsze.

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:34 pm
przez Frodli
Mam pytanie - dlaczego na CD "Smak ciszy" to jakieś wieśniackie demko, jeśli istnieje pełna wersja utworu? Błąd MMP, tłoczenia? No i tekstu nie ma w książeczce.

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:38 pm
przez Wiwern
pełna wersja utwory jest w bonusach, a "to wieśniackie demko", to jest takie "żartobliwe" intro do płyty ;)

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:39 pm
przez Gregfield
Też miałem taką zagwozdkę. Coś mi Zagor tłumaczy, że mieli jakiegoś focha i tak zrobili. :P

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:41 pm
przez Zagor
Tak jest na każdym nośniku "Smaku ciszy". Począwszy od winyla, na MMP 2009 kończąc. Zespół zrobił tak specjalnie - wyciszyli maksymalnie jak się dało, popsuli jakość, dali parę sekund (to nie żadne demo) - po to by odciąć się od tego co robili między pierwszą a drugą płytą. Posłuchaj sobie ostatnich sekund "Narodzin demona" - tam są ostatnie słowa ze "Smaku ciszy" ("...Nie pozna nikt prócz mnie"). Hoffmann i Kupczyk opowiadali o tym w wywiadzie dołączonym do DVD.
Chcesz posłuchać "Smaku ciszy" - weź np. płytę "1980-1990" - tam jest cały kawałek z tekstem w książeczce.

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: So kwi 23, 2011 9:42 pm
przez Frodli
Dzięki, swoją drogą fajna ciekawostka :-D

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Cz cze 09, 2011 7:06 pm
przez Frodli

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: So cze 25, 2011 9:35 am
przez lochinvar
a tu z innego forum anglojęzycznego
http://www.thecorroseum.com/rev/turbo2.htm

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Śr sie 03, 2011 1:12 pm
przez krusejder

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: N sie 07, 2011 1:34 pm
przez Nogard
Dobre!! Jestem za, a na następny raz proponuję coś z "Kawalerii" :mrgreen:

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: N sie 07, 2011 2:46 pm
przez 1984
Ja sobie wczoraj przesłuchałem swojego rozszerzonego egzemplarza i od jakiegoś czasu mam tak, że po zakończeniu "Gdy uszy zatka kurz" wyłączam i kończę odsłuch. Tak jak cała płyta jest zajebista, tak te wersje radiowe mnie zwyczajnie wkurwiają i kiedy to się zmieni, to nie wiem, ale płyty i tak zamierzam odsłuchiwać, mimo takiego a nie innego posiadania :twisted:

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Pn sie 08, 2011 1:58 pm
przez Wiwern
Mam podobnie :roll:

Re: Smak Ciszy

PostNapisane: Pt paź 14, 2011 11:26 pm
przez ederlezi
Ja chyba ewoluuję razem z Turbo, bo przyznam że Smak Ciszy ( kupiłem wydanie z 2009 ) po pierwszym przesłuchaniu odłożyłem na półkę. Za to "Strażnik Światła" leci przynajmniej raz dziennie, a "Avatar" oraz "Tożsamość" przynajmniej raz w tygodniu.

Ze "Smaku ciszy" lubię "Już nie z tobą" ( zwłaszcza na koncertach Turbo ) , "Wybieraj sam" oraz "Narodziny demona".